2009. szeptember 13., vasárnap

Kokuszus kuglof

Kokuszos Kuglof

Az interneten talaltam egy kokuszos kuglof receptet. Mar nem tudom pontosan hol, mert utana nem talaltam meg.

Hozzavalok:

2,5 dl tejföl
kb 5-6 dkg vaj
2 teaskanal citrom
sütöpor
10dkg kokusz
25 dkg liszt ( A lisztet elöszeretettel keverem össze vagy harom fajta lisztbol: teljes kiörlesü retes/sima, es sima liszt)
4 tojas
1 ek kakao
15-20 dkg cukor

Elkeszites: Piskotatesztat keszitek (mindent összekeverek, csak a tojasokkal foglalkozom külön, kemeny habba verem a feherjet, es ugy keverem a maradek tesztahoz), majd a kuglofot a sütöbe teszem, 150 fok, legkevergetes, es kb 40-50 perc alatt keszen lesz.

Marvanyos valtozatat keszitettem el, a tesztat ketfele szedtem, a formaba elöször csak a feheret, majd a maradek kakaoval megfestett tesztat öntöttem az aljara, es egy kanallal belekevertem.

Kicsit marcipanize lesz, de nagyon finom :-)
Es nagy sikerelmeny volt, hogy eletem elsö kuglofa ilyen szepen kijött a formabol, es meg is tartotta a formajat:-).

Megjegyzés: a tejföl nálunk néha kritikus. Kis mennyiségben fogyasztva oké.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése