2010. május 21., péntek

Indiai ízek - Joghurtos fűszeres hús

Az elmúlt héten több indiai receptet is kipróbáltam, és a következő került ki győztesen, magasan verve a többit. Fahéj, karamom, chilli (hopp ez kimaradt) és joghurt sorakozik a receptben. Néhány dolgot eleve változtattam a recepten, annak függvényében, hogy mit találtam otthon. Egyszerűen szerelmes vagyok az indiai konyhába.
Próbálkoztam még a citromos rizzsel is, de az nem ízlett annyira.


Hozzávalók:
olaj
3 közepes felszeletelt hagyma
2,5 cm reszelt gyömbér (vagy 1 kanál gyömbérpor)
4 fokhagyma (lecsökkentettem egyre)
2 rúd fahéj
3 zöld karamom mag
3 szegfűszeg
4 borsszem
chilli ízlés szerint
15 dkg joghurt (hm a török élelmiszer boltban kapható 10 % os joghurt valami isteni erre a célra)
1 tk só
hús (kb fél kg)
6 dl víz
koriander

Elkészítés:
Az olajon megpirítjuk a hagymát, hozzáadjuk a gyömbért, fokhagymát, fahéjrudat, kardamom magot, szegfűszeget, borsszemet, a chillit, és 5 percig sütjük. Hozzáadjuk a joghurtot, a húst, és 5 percig megint sütjük. Végül lassan hozzákeverjük a vizet, és lefedve kb. 1 óráig lassan főzzük.

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek jó, de a chillit hagyjuk ki belőle.


Indian yoghurt meat

Ingredients:

1/2 kg meat on the bone or boneless
oil
1,5 dl yogurt (I recommend turkish yoghurt)
3 large onions chopped fine
4 chopped garlic
2 piece of cinnamon
4 peppercorns
3 green cardamom
1 tsp. ginger powder
1/2 tsp red chilli powder
6 dl water
1 tsp. salt
3 cloves
Fresh green coriander chopped fine - to garnish (approximately 2 tbsps)

Heat the cooking oil, when hot, add the onions and fry till almost pale golden. Add the ginger and garlic, kardamom, cinnamon, peppercorn, chilli, cloves and fry for 5 minute. Stir often to prevent burning. Add the yoghurt and the meat, and fry for 5 minutues. Stir in water, and cook slowly for 1 hour.
Garnish with chopped fresh coriander.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése