2010. május 22., szombat

Pohárban párolt fűszeres tojás

Ez a recept egy hónapja birizgálja a fantáziámat. Először egy kínai receptes könyvben olvastam, akik köztudottan rajonganak a párolásért. Nem tartják alacsonyabb rendű, diétázóknak való főzési bolondériának, hanem a főzés egy igen fontos módja. A másik forrás pedig a népművelődésre szánt régi receptes kártyák voltak, amiket gyerekként előszeretettel nézegettem. Nagyon remek receptek vannak benne, több is sorra fog kerülni.


Elkészítés:
Tojást felverjük villával, és ízlés szerint ízesítjük.
Tettem bele szárított medvehagymát, mert nagyon szeretem, de idén lemaradtunk a szezonról. Sót, borsot, és egy edényben a párolóra állítva a poharat, addig pároltam, amíg a tojás szépen fel nem puffadt. Ízlés szerint lehet keményebbre, lágyabbra.
Egyébként ugyanolyan tojás íze van :-). Az állaga szép egyenlegesen lukacsos.

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek jó, de ne medvehagymával készítsük!!!

In glass steamed egg.

Flavour the egg as you wish, and put it on the steamer. It will be ready in some minutes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése