2010. augusztus 29., vasárnap

Búcsú a nyártól! (Fagyival)

Könnyes szemmel, nehéz szívvel. Már csak pár nap és kezdődik a hivatalos ősz. Az embereket durván két nagyobb csoportba lehet osztani. Az egyik szereti a telet, a hűvöset, szereti a hideg ételeket, a másik élvezi a meleget, a meleg ételeket, és szenved a hidegtől. (Kínai étkezés ezt jin és jang típusba sorolja) Jómagam egyértelműen az utolsó csoportba tartozom. Harminc fok, harmincöt fok meg sem kottyan, bámulatos fordulatszámon pörgök mikor mások tikkadnak, és menekülnek a naptól, télen viszont mint a medve aludni készülök. Minden bajom van a hidegtől. Az ősz még úgy ahogy elviselhető. De a tél. (Pedig télen születtem).



Búcsúzom a nyártól a két nagyon egyszerű fagyi recepttel (lustáknak):

Ribizlis fagyi
A ribizliset mindenkinek ajánlom. Fantasztikus lett!

Hozzávalók:
Egy tálka ribizli (turmixolva),
cukor ízlés szerint
pici citromlé
egy vaníliás ivójoghurt (kb. 3-4 dl)
Elkészítés:
A ribizlit a cukorral, citrommal, és az ivójoghurttal összeturmixolom, és fagyigépben, vagy kézi módszerrel fagylaltot készítek belőle. Irány a mélyfagyasztó. Bár nálunk ez az egyetlen fagylalt, ami nem élte meg a mélyhűtőt.


Áfonyás fagyi
Az áfonyásat vadáfonyából készítettem (Szezonja van, ragyogó áron kínálják, az íze sokkal erősebb, aromásabb). Egy litert vettem belőle, megmostam, el is fogyasztottam egy tálkával, mikor leszidtak, hogy ezt mindenütt írják hogy hevítsük fel, vagy fagyasszuk le, mert kínok kínjával lehet meghalni tőle. De ez nem történt meg. A maradékot viszont cukorral szépen összefőztem.
Hozzávalók:
Tálka vadáfonya
kevés citromlé
ízlés szerint cukor
egy vaníliás ivójoghurt (kb. 3-4 dl)

Elkészítés:
Az áfonyát összeturmixoltam, felforraltam a cukorral, és összekevertem az ivójoghurttal, és a citrommal. Utána irány a fagyigép, és a mélyhűtő.

Fagyit természetesen mindig lehet enni, hogy torokfájást lehet tőle kapni télen csak egy mítosz, de télen inkább forró teát iszom, meleg ételeket eszem, hogy minimálisan ébren tudjam tartani magam.

Búcsú a nyártól, és búcsú a fagylaltoktól.

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése