2009. november 14., szombat

Krizantém tea

Ez egy olyan bejegyzés, ami már régóta várja hogy elkészülhessen.
Egyszer valamikor május fele három szingapúri lány volt két éjszaka a vendégünk (www.couchsurfing.com) segítségével néha utazok, néha vendégeket fogadunk) , és mivel én vagyok az egyedüli, aki bátorkodott kipróbálni a krizantém teát, így én kaptam a vendéglátásért cserébe ajándékba.

Kérdezgettem mire jó ez?
Válasz: Fogalmuk sincs, de ha úgy érzik, hogy rosszul lennének, mutogatva simogatták a hasukat, akkor isznak belőle, és rosszullét volt, nincs. (ehhez tessék elképzelni egy távolkeleti tört angol akcentust)
Hogyan készítjük el? -kérdezgettem megint.
Na itt, majdnem összevesztek, mert hárman háromfélét mondtak: Le kell önteni forró vízzel pár percig. Vagy vízzel kell felforralni, Harmadik: nehogy bennhagyd a vízben, csak nagyon röviden. Nem nem, ázzon csak.
Tehát a konklúzió: Mindegy meddig ázik, mindegy hogy kerül bele, csak forró víz érje!

Utólag kikísérleteztem, hogy kb. elég neki olyan 5 perc, mert ha tovább ázik, akkor keserű lesz, de mikor megfázásom volt valóban használt. Vagy csupán nagy a beleélő képességem.

A bejegyzés azért várt ilyen sokáig magára, mert még szerettem volna utánajárni, hogy mit is iszok.
Az én Krizantém teám

Tehát akkor: "A Kínából származó krizantém (Chrysanthemum morifolium) jellegzetessége, hogy virágai ehetőek. A zsenge állapotban kissé kesernyés, csípős ízű növényrészből salátát, köretet készítenek, húsok ízesítésére használják. A tradicionális távol-kelet
i gyógyítás szerint a krizantém virág a máj és a tüdő meridiánjaira hat. A belőle főzött tea belsőleg fogyasztva ragyogóvá teszi a szemet, javítja a látást, méregtelenít, csökkenti a vérnyomást, hűtő, altató hatással rendelkezik. Használható fejfájás, hőhullám esetén, májgyengeség okozta szédülésre, fejfájásra, számítógép okozta szemfájdalom és látászavar jelentkezésekor. Külső alkalmazásban szemöblítőként kötőhártya-gyulladás, szemduzzanat esetén hatásos." (Forrás: Dr. Chen Patika)

Magyarországon instant formában lehet kapni, és kapszulákban. Be kell valljam még húsokhoz fűszernek nem próbáltam ki, de valahogy ódzkodok az életemben úszkáló virágoktól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése