2009. november 14., szombat

Vörös Áfonyás muffin

Lassan lopakodik a Karácsony és az Advent. Már érezhető a szelük, jó kis sütőformákat lehet kapni a boltokban, jönnek az aprósütemények, az ünnepváró finomságok.
Mivel nem szerettem volna kimaradni, sőt találtam egy újságot is 222 db aprósüteménnyel
Így én is karácsonyváró sütésbe kezdtem. Az újságban talált recepten módosítottam, mivel nekem úgy nem tetszett, egy pár hozzávalót kicseréltem:-). Úgy a felét kb.

A vörös áfonya (Preiselbeer) az osztrákoknál az a gyümölcs amit a rántott húshoz tálalnak. Kicsit kesernyés, kicsit édes, kicsit savanykás. Nagyon érdekes íze van. Aki járt már Bécsben biztos kóstolta.

Hozzávalók:

15 dkg liszt
fél zacskó sütőpor,
3 dkg mandula
5 dkg mazsola
1 csomag vanília
6 dkg cukor
2 tojás
1 dl tej
10 dkg vaj
1 teáskanál fahéj
10-18 kanál Vörös Áfonya lekvár ( Az eredeti recept ennek a felét írta)
Elkészítés (Ma lusta vagyok sokat írni):
Összekeverjük az alapanyagokat, és kifajazott muffinformába töltjük ( nekem nyolc darab lett) és 20 percig kb 200 fokon készre sütjük.
Megjegyzés: Kis mennyiségben nem okozott problémát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése