2010. április 13., kedd

Isten hozott spárga!

Egy két évvel ezelőtt azt sem tudtam, hogyan néz ki pontosan ez a zöldség, csak valami termékenységet szimbolizáló homályos mítoszba burkolt étel volt. Egyetlenegyszer kóstoltuk, mikor húsevő apám egy utazása után arról áradozott napokon át, ah milyen isteni spárgakrémlevest evett. Spárga hiányában porleves formájában gyorsan ki is próbáltuk. Először és utoljára. Nem szeretem a zacskós ételeket, egyszerűen nem szoktam hozzá gyerekkoromban sem, és az a leves dobogós volt az életem legrosszabb ételei listán. Bukta ígéretében is nehéz volt letuszkolni. Az után-kóstolás így két évvel ezelőttig teljesen elmaradt, a spárga mint lehetséges alapanyag feledésbe merült. (Az eredeti spárgakrémleves tényleg nagyon finom!) A környéken rengeteg a spárga, lehet is menni a termelőktől venni különböző méretben, formában, színben, natúr, vagy alkohol formájában. Egészen érdekes íz, mikor a spárga találkozik a tömény szesszel. A spárgát előszeretettel keverik még az eperrel is (az utóbbi nálunk allergia miatt kizárva), mert szinte egyszerre lehet őket begyűjteni. Indul a szezon, és először az Aldi (Hofer) indított egy magyar spárgával, ami a kosárban landolt.

Spárgás tojás leveles tésztában


Hozzávalók
2 tojás
pici reszelt torma
két kanál tejföl
marék sajt

bors
spárga
1 fél hagyma
mirelit leveles tészta

Elkészítés: A spárgát előfőztem, félretettem. A felvágott hagymát olajon megpirítottak, majd hozzátettem a tejföllel elkevert sóval, borssal ízesített tojást. Mikor majdnem kész a rántotta, belekevertem a reszelt tormás felaprított spárgát, és a leveles tésztába töltve, egy rúdba feltekertem. Sütőben készre sütöttem. Isteni kombináció.

Mellé elkészítettem Chili és Vanília sült spárgáját is. Sajnos ez nem nagyon élte meg a tálalást:-).

Megjegyzés: Ha friss-sajtot teszünk a töltelékbe, akkor hisztaminérzékenyeknek is tökéletes. Talán a spárgának lehet enyhén hashajtó hatása.


Egg with asparagus in puff pastry

Ingredients:
1/2 onion
horseradisch (1 ts)
2 eggs
2 spoon sour cream
2 spoon cheese
salt, pepper,
1 mirelit puff pastry
asparagus

Make a scrambled egg from the eggs, sour cream, and onion. Mix it with the cooked, and cut asparagus, and horseradisch, and cheese and fill the puff pastry with the mixture. Bake it in the oven. (150 C degree, 20-40 minutes).
Serve with baked asparagus.

2 megjegyzés:

  1. Szia, örülök, hogy rátaláltam a blogodra, tetszik, jók a postok és a képek; a profilképed csupa mosoly és vidámság :)
    Honnan a név? Karórépa és fekete sárkánytoll.

    VálaszTörlés
  2. Szia, nagyon örülök, hogy tetszik a blog. Külön köszönet, hogy az állandó olvasóm lettél :-).
    A név innen származik:
    E.T.A. Hoffmann: Az arany virágcserépből volt egy boszorkány, aki egy karórépa és egy fekete sárkánytoll nászából született. Nem tudom miért maradt meg, mert már nagyon régen volt kötelező olvasmány. :-D Bolond egy mese az.

    VálaszTörlés