2010. április 16., péntek

Karalábéleves vörös-lencsével

Erre nem emlékszem, hogy valaha leves formájában ettem volna. Nem is akartam levest készíteni belőle, mert nee. Mert a karalábét nyersen szeretem ropogtatni, de mivel hoztak nekem egyet, illendőségből visszakérdeztem: Mégis mit szeretnél belőle? Hát levest, hangzott a csillogó szemű válasz. Lecke feladva, hogy készítik az osztrákok a karalábélevest?
Így kerestem egy tiroli receptet. A vörös-lencse egy bónusz volt benne. Az ízére már emlékeztem, de nálam még mindig nyersen viszi a pálmát:-).


Hozzávalók:
6 ek vörös-lencse
1 karalábé pucolva, kockákra vágva
1l alaplé (nálam csontlé)
bors, só, szerecsendió
1 dl tejszín, vagy tejföl
zöld-fűszerek

Elkészítés:
Az olajon a karalábét picit megpirítom, majd felöntöm az alaplével és kb. 15 percig főzöm. Ekkor összepürésítem, fűszerezem, hozzáadom a tejfölt, a megmosott vörös-lencsét, és még 5 percig főzöm. Ha kész, belevágom a zöld-fűszereket.

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek tökéletes. De főzzük szét a vörös-lencsét.

Kohlrabi soup with red lentil

some red lentil
1l chickenstock,
pepper, salt, muskat
1 dl sour cream
1 kohlrabi (cut in pieces)
green spices

Stew the kohlrabi on oil, then add the chickenstock, and let it cook for a 15 mintes. Add some spices if needed, the sour cream, mix the whole soup, and add the red lentil to it. Cook again for 5 mintes. Serve with different green spices.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése