2009. december 5., szombat

Gombás-gyömbéres rizottó (fekete szezámmal)

Egy ideje vonz a rizottó. Az igazi, az olasz. Ahogy az olasz konyha is az egyik nagy kedvencem.
Egy rizottó (Riso Gallo) is árválkodott a rizsek között, és addig vártam vele, amíg ihletett nem kaptam.
Íme az eredmény:

Hozzávalók:

200g rizotto rizs
gomba
póréhagyma
hagyma
1 db paprika

Fűszerek:

bors
gyömbér (Nekem egy laza mozdulattal beleömlött, kevesebbet akartam, de később a rizottóval összekeverve isteni volt)
fekete szezám(Ennek az íze enyhén a grafitra emlékeztet, nagyon érdekes ízt ad mindig az ételeknek, és hivatalosan, egy allergia elleni növény)

Elkészítés:
a rizottót hagyományosan készítettem, megpirítottam a rizottót, majd fokozatosan öntögettem hozzá a házi húsleveskét.
Mikor olyan 20 perc múlva kész volt, hozzákevertem a többi (előre elkészített összetevőt), addig olajon megpárolt, befűszerezett elkészült gombát, hagymát, és paprikát. (Úgy látom most sincs kedvem túl sokat írni a recepthez:-)) És kész volt.

Megjegyzés: Hisztamin érzékenység miatt a fehér bort kihagytam. Kíváncsi lennék, hogy úgy milyen íze van. Ha bort is teszünk bele, akkor olyan közepes kategóriába sorolnám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése