2010. július 16., péntek

Foszlós fonott kalács

Tudom, nagyon meleg van. Még melegebb, ha a sütő is jár. Szinte fagylaltnak érzem magam, és olvadni kezdek. Mégis, az élesztő a szavatosságához közeledett, az időjárás tökéletes a kelt tésztához (elrontani sem lehet), és még sosem sütöttem fonott kalácsot.


A receptet innen szedtem: Recept (Köszönöm!)

Változtatások: Édesítőszer helyett sima cukrot tettem bele. Kb. 3-4 evőkanállal. Só kimaradt. Citromhéj kimaradt. Mazsolát akartam bele tenni, de épp gyúrás közben voltam mikor eszembe jutott, úgyhogy gondoltam már mindegy. (Ennyire aktív nem vagyok a melegben!)

A fonás technikáját pedig innen lestem el: Fonás technikája (Ezt is köszönöm!)

Egyszerűen gyönyörű!!!!! Az illata fenséges, és nagyon büszke vagyok az első fonott kalácsra! Lelki szemeim előtt már lebeg a teavajas, vagy lekváros omlós kalács.


Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek az élesztőre vigyázni kell. Melegen semmiképpen sem! Kihűlve kisebb mennyiségben nem okozott még problémát nálunk. Nagy mennyiségben igen. Pl. nem kell rögtön egy fél tepsi buktát felfalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése