2010. július 15., csütörtök

Kínai fasírt kétféle rizses köntösben

Ez az étel a kísérletezés jegyében telt. Párolni akartam a fasírtot, rizsbe forgatni, rizses köntösbe bújtatni. Azzal a tapasztalattal bővültem, hogy nem véletlenül rakják egy banán, vagy bambuszlevélre a rizs papírban párolt húst :-). Egyetlenegy darab lett fotogén, a többi teljesen szétesett, ahogy megpróbáltam a tányérról leszedni. Ám, ha bambuszlevélen pároljuk (ilyet nem szereztem még be, nem is tervezem), akkor csak a végső felhasználó villája és kése között esik szét az étel. Ennek hiányában kanalazhatjuk. (Az ízen nem változtat). A citromfű viszont kiválóvá teszi a fasírtot!

Hozzávalók:
250 gramm darált hús (mindegy milyen)
3 fokhagyma (apróra vágva)
kevés zsemlemorzsa, a fasírt összeragasztásához
1 tojás
szezámolaj
1 ek szójaszósz
1 tk cukor
2 tk apróra vágott citromfű
1 tk koriander, só, bors
1 hagyma (apróra vágva)
rizs
rizspapír

Fasírt elkészítse:
A darált húst kicsit megpirítottam egy serpenyőben, hozzáadtam a felvágott hagymát, a fokhagymát, és a többi hozzávalót, és fasírtmasszát készítettem belőle, majd rizses köntösbe bújtattam.


1. rizs köntös:

A fasírtból gombócokat gyúrtam kézzel, majd rizsbe forgattam. (A rizset nem kell megfőzni). Ugyanúgy a tányérra helyeztem. (Ennek a párolásához a rizs miatt 1,5 órára van szüksége)


2. rizs köntös:

Rizspapírt meleg vízbe mártottam egy pillanatra, majd szépen beleraktam a tölteléket, és összecsavartam. Tányéron a párolóbetétre helyeztem. (Ennek a változatnak kb. 10-20 percre van szüksége a párolóban)

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek tökéletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése