2010. január 20., szerda

Karfiol és a kakukkfű szerelme (Fokhagymás karfiolkrémleves) /Thyme and cauliflower in love creamsoup

A hűtőben árválkodott egy szép félfej karfiol. Egy délután keresgettem a megfelelő krémleves recepteket, és többet összeolvasva. Többek között köszönet: Palócprovence-nak, ahonnan jött a kakukkfű ötlete. Az ő oldalát is nagyon szeretem. A kakukkfűtől kicsit tartottam, mert egyszer sikerült egy zöld fűszeres émelyítő zöldségkeveréket készítenem, ahol a fűszerek szabályosan agyonütötték egymást. De a karfiol, és a kakukkfű igencsak jó viszonyban vannak egymással.

Fényképet kitöröltem véletlenül :-).

Hozzávalók:
1 fél szerencsendióvirág
húsleves (akár marha-tyúkhúsleves kockából is)
só, bors
1 hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 db sárgarépa
1 fél pohár tejföl
Szigorúan a legvégén: kakukkfű

Elkészítés:
A felszeletelt fokhagymát, és hagymát üvegesre pirítottam, majd beletettem a karfiolt, felvágott sárgarépát, (még egy szelet fokhagymát és a szerencsendióvirágot), és felöntöttem a húslével. Sóztam, borsoztam, és hagytam megfőni. A legvégén összeturmixoltam, beletettem a tejfölt, és ízesítettem kakukkfűvel. Valami csodás kombináció.

Ingredients:
salt, pepper,
1 cauliflower
1 carrot chopped
2-3 garlic chopped
1 onion chopped
muskatflower
clear soup
1 dl clotted cream
thymian (just at the end)

Put in a pot onion and garlic and cook on small amout of oil. Stir in carrots, cauliflower (the salt, pepper, and muskatflower), the clear soup, cover and cook. If it is ready, garnish them, put the clotter cream in, and serve with thymian.

Megjegyzés: hisztaminérzékenyeknek fokhagymát hagyjuk ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése