2010. január 20., szerda

Nyokkiiiii sajtos, malájcurrys szósszal - Gnocchi with cheese and malaysian curry

Ez olyan étel, mint a kelt tészta. Ha nincs egy rokonod, legjobb esetben egy olasz nagynéni, vagy nagymama, ha nem ezen nőttél fel, ha nem találsz róla egy megfelelő leírást, elsőre nem biztos, hogy sikerülni fog.
Nekem ez a második próbálkozásom, mert a legelsőnél elolvastam, hogy amíg nem ragad a tészta. De a tészta ragadt, én meg csak tettem, tettem bele a lisztet, aztán egyszer meguntam és kifőztem. Az íze teljesen rendben volt, de állítólag a gnocchinak nem ilyen íze van. :-) Akkor megfogadtam gnocchit soha soha többet nem csinálok.

Most láttam a tv-ben hogyan kell csinálni, hogy nem kell bele tenni tenni a lisztet, bőven elég amennyit a receptben leír, és utána szép lisztes deszkán megformázhatjuk. Ne sajnáljuk a lisztet.
Elvileg sikerült. Egy órával jobb is voltam az első próbálkozásnál. De még mindig nem tudom milyennek kell lennie egy igazi gnocchinak. Könnyen szétomlik a számban, fogak nélkül is meg tudnám enni. Természetesen a formázás elmaradt.


This was my second try of the famouse italien food gnocchi. The second, because I didnt succeed with the first. The first took be almost 2 hours to finish. I have no italien relatives who could have shown me the correct cooking method, so I misunderstood something, and began to put every time a little more flour inside the pastry. And again, and again:-). When I gave up, i just cooked it in water. So now, I let the given amount of flour, and I just formed, and cutted the little gnocchis on a board full of flour. I hope this time I succeeded to do an original self made gnocchi.

Tésztához a következő hozzávalókat használtam fel:
fél kg főtt összetört burgonyából
kb. 12 dkg lisztből
1 db tojásból

Ingredients:
0,5 kg cooked and smashed potateos
12 dkg flour
1 egg
Mush together, form, cut, and cook in boiling water. If they swim on the top of the water, you can get them out.

A tetejére pedig a következő szósz készült:
1 dl tejföl
só, bors, malájziai curry
valamennyi sajt.
pirított hagyma, fokhagyma
saláta (ezt az utolsó percben tettem bele)

I prepared the following sauce in a pot (also everything just together):
1 dl clotted cream
salt, pepper, malaysian curry
cheese
fried onion, garlic
salat (put just in the last minute in the sauce)

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek tegyünk bele mozzarellát, a fokhagymát hagyjuk ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése