2010. január 13., szerda

Toszkán paradicsomleves-kicsit másképp

Ez a recept nem most készült, de a fényképet most találtam meg.

Néha vágyom a paradicsomra, de a paradicsomot érdemes csak főzött, sült állapotban fogyasztani, mert a paradicsom tartalmaz egy antioxidáns hatású vegyületet: likopint, ami erősíti az immunrendszert, szerepet játszik néhány daganatos megbetegedés megelőzésében. Ez a vegyület a nyers paradicsomban kötve marad, és távozik is a szervezetünkből, de hő hatására ez felszabadul, és a szervezetünk sokkal többet tud belőle felhasználni.
Érzékeny gyomrúaknak nyersen nem ajánlott, főzve lehet vele próbálkozni.


Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
2-4 db fokhagyma (ízlés szerint)
fél kg paradicsom
Fűszernek:
egy mokkáskanál chilli (nagyon jellegzetes, nagyon jó ízt ad neki)
zöld fűszerek ízlés szerint, de ajánlottak az olaszos zöld fűszerek, mint oregano, majoranna..stb.
babérlevél
Tettem bele kicsi gyömbért is.

Elkészítés:
A hagymát, fokhagymát olajon megpirítom, majd hozzáteszem a már héjától megszabadított paradicsomot, és addig kevergetem, amíg szét nem esik. Időközben fűszerezem, tehetek hozzá vizet is, ha hígabbra szeretem, és kész.

Az eredeti recept a megpárolt vöröshagymát és fokhagymát felöntötte utána 1,5-2 dl vörösborral, és úgy fűszerezte be, majd ha a bor már felforrt, akkor keveri hozzá a paradicsomot és a végén pépesíti.
De én nem szeretem a vörösbort nagy mennyiségben főzéshez felhasználni (Inkább pohárból kerüljön a rendeltetési helyére)

Megjegyzés: A fokhagyma és a paradicsom, chilli miatt hisztaminérzékenyeknek rossz (még pláne az eredeti vörösborral), így a paradicsom jótékony hatása miatt csak kis mennyiségben fogyasztható és ritkán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése