2010. január 14., csütörtök

Sült zöldfűszeres polenta

Ismerkedek a polentával, vagy másnéven a kukoricadarával. Számtalan formája és felhasználása van, és biztosan nem ez lesz az utolsó kísérlet. Lényegében mivel alapíze nem túl domináns (nevezhetjük bátran semminek is) bármivel meg lehet fűszerezni, lehet sós, lehet édes, mégis finom marad. A polenta szintén egy régi szegény étel, ami meghódította később a gasztronómiát. Ez egy nagyon érdekes tendencia, hogy a régi egyszerű ételek egyre népszerűbbek lesznek.



Hozzávalók:
1 dl tej
4 dl zöldséglé (vagy húsleves)
5 dkg polenta (kukoricadara)
Zöld-fűszerek (nálam egy-egy kiskanál oregánó, majoránna, és petrezselyem volt.)

Elkészítése:
Ha a tej és a zöldséglé felforrt, beletesszük a polentát és folyamatot kevergetés mellett olyan 20-30 percig főzzük, míg szép szilárd nem lesz. Utána én alufóliába csomagolva betettem a sűtőbe és hagytam megdermedni. Vacsoránál elővettem, és forró olajon, egy kis fokhagymával megsütöttem mindkét oldalát szép barnára.

Megjegyzés: Hisztaminérzékenyeknek tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése