2010. február 5., péntek

Harira kicsit másképp-Harira an other way

A receptet Budapesten kaptam az egyik ott töltött éjszakám során a házigazdámtól. Köszönet érte! Biztosan az egyik kedvenc levesem lesz, mert laktató és nagyon finom. A leves fűszerezése isteni (fahéj, gyömbér, bors, és kurkuma kombinációja).
A főzés után kicsit utánakerestem, és Chili és Vanilián is van egy remek leírás, és recept. Nem is strapálom magam a részletes leírással.

Az én Harirám

Változtatások:
  • Marhalábszár helyett csirkemellet szeleteltem és tettem bele.
  • Koriander eleve nem szerepelt a receptben amit kaptam.
  • Sűrített paradicsomot kihagytam (nem is volt, nem is lehet használni)
  • Csak 1 db paradicsomot vágtam bele kis darabokra
  • A petrezselymet elfelejtettem:-)
  • Tettem bele még
  • fehér répát, és
  • karikára vágott répát,
  • 1 db csíkokra vágott paprikát (ezeket a legelején együtt pirítottam a hússal és a hagymával)
  • éjszakára beáztatott fekete babot,
  • A végén főztem hozzá pár virslit is felkarikázva.
  • Egy teljes citrom leve is belement.
  • Minden fűszerből tettem bele 1-1 kávéskanállal (a fahéjból egy kicsit még többet is, mert nagyon finom ízt ad neki)
  • Nem sűrítettem be liszttel
  • Cérnametélt helyett pedig tettem bele amit találtam. Cérnametéltem nem volt.
  • Alacsony lángon kicsit tovább is főztem mint 1,5 óra, hogy az érzékeny gyomrúak is fogyaszthassák a lencsét és a csicseriborsót.
I am sure, that you heared about the famouse soup of Morocco, the harira.
Here is a link with the receip (I got it in Budapest during couchsurfing) and description HARIRA.

For me I made some changes:
I used chicken meat, I added additionally some carrots, white carrots, paprika, frankfurter, and because of allergic reasons I almost let out the tomatoes.


Hisztaminérzékenyeknek tipp: az egyik levesadagnál a levet leszűrtem (a lencse és a csicseriborsó nélkül, csak nagyon minimális mennyiség maradt benne), és eleve a paradicsom mennyiségét csökkentettem a felére, és így semmi probléma nem volt vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése